woensdag 22 april 2015

Shoplog - Aliexpress april 2015

Aliexpress is een Chinese website waar verschillende verkopers hun producten aanbieden. Er is niet enkel kleding en juwelen op terug te vinden, maar ook voor beautyproducten, elektronica, feestartikelen en zelfs plantenzaadjes kan je er terecht. Deze site is te vergelijken met Ebay, alleen kan een particulier hier niets verkopen.
Er zijn enkele zeer belangrijke punten waar je op moet letten bij je aankoop. Hierover zal ik nog een blogbericht schrijven! Nu wil ik jullie mijn aankopen laten zien van de maand april!

Juwelen
Deze juweeltjes kocht ik allemaal bij dezelfde verkoper. Ik was op zoek naar een stenen hangertje met een gouden ketting. Niet zo'n makkelijke zoektocht, want de meeste kettingen zijn zilverkleurig i.p.v. goudkleurig. Tot ik er eentje bij deze verkoper vond. Omdat de meeste Aliexpress-shops een minimum bestelbedrag hanteren, stuurde ik een mailtje naar de verkoper om zeker te zijn. Uiteindelijk moest ik voor $5 bestellen, wat nog niet erg veel is. Dus besloot ik in het winkeltje rond te neuzen en vond vervolgens de 3 overige stuks.

Ik ben heel erg tevreden met mijn aankoop en ik kan ze zeker aanraden. De tube ketting heb ik al enkele malen gedragen sinds ik hem een paar dagen geleden heb aangekregen. De zwarte steen van het hangertje zou 'black onyx' moeten zijn, maar het lijkt me niet echt. Dat kan ik ook niet verwachten voor wat ik heb betaald. De 2 broches heb ik nog niet gedragen. Zeker voor de prijs zijn dit echt must-haves!

Kleding
Deze short staat al heel lang op mijn wishlist en deze maand heb ik hem eindelijk gekocht. Hij is ongeveer hetzelfde als op de foto's (beetje lichter roos dan ik had verwacht) en de kwaliteit vind ik heel goed. Ik ben heel blij met dit stuk, dit is een echte aanrader.
Koop het shortje hier voor $15

Dit kleedje zag ik bij de verkoper SheInside (hetzelfde als de gelijknamige webshop), waar ik al eerder een succesvolle aankoop bij heb gedaan. Het kleedje ziet er exact uit als op de foto, buiten dat het echt veel te kort is. Ik ben 1m51 en het bedekt net mijn billen! Voor de rest is het echt van goede kwaliteit. De stof is licht rekbaar en voelt fijn aan. De binnenkant is zacht en ik voorspel dat dit een warm kleedje is (decolleté niet meegerekend).
Koop het jurkje hier voor $10,91

Natuurlijk is niet alles wat je bestelt op Aliexpress van goede kwaliteit. Dat kan je ook niet verwachten voor de soms lachwekkend lage prijs. Ik heb al een paar keer iets toegestuurd gekregen dat er niet helemaal uitzag zoals op de foto's. Ook deze maand kan ik jullie zo'n product tonen! Dit topje is een look-a-like van eentje van het merk Brandy Melville. Op de foto ziet het er heel erg leuk uit, maar in het echt is de kwaliteit echt niet hetzelfde. Nu had ik het eigenlijk ook wel verwacht, dat het voor €2,75 geen topkwaliteit zou kunnen zijn. Ook had ik veel slechte reviews gelezen en foto's gezien van kopers die me vooraf gingen. Toch waagde ik het er op en kocht het witte topje. Op zich valt het nog wel mee, alles is juist gestikt en de stof is normaal en licht rekbaar. Enkel het feit dat je er door kan kijken en dat de voorgevormde cups je precies reuzentepels geven, is minder positief. Als je de foto bekijkt kan je misschien begrijpen wat ik bedoel.
versus
Gelukkig kunnen de cups er uit, al neemt dat niet weg dat de stof doorzichtig is! Als ik het wil dragen zal het dus met een bh er onder moeten. De achterkant, de reden wat dit topje zo geliefd maakt, is wel hetzelfde als op de foto.
Koop het topje hier voor $2,56


Dit waren mijn aankopen van de maand april. In de toekomst zal ik een blogbericht schrijven over mijn beste en slechtste Aliexpress-aankopen ooit. Tot de volgende!

Voor meer van mijn reviews, kijk op mijn iTao profiel!


Heb jij al eens iets gekocht op Aliexpress.com? Was je tevreden? Laat het me weten!

2 opmerkingen:

  1. Dit is echt een super blog! Echt fijn om de artikels in "real life" te zien! Ik ben zeer benieuwd naar wat er nog meer komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je alles hebt laten zien met de adverteer afbeelding en een eigen afbeelding! Die bh is per persoon verschillend denk ik, want bij mij past hij wel echt perfect. Ik merk wel dat als je twee dezelfde dingen besteld, er vaak nog veel verschil zit tussen die twee artikelen dus het is altijd geluk hebben bij kleding. Hoe dan ook ben ik helemaal aliexpress verslaafd, maar kleding kopen heb ik een klein beetje afgeleerd omdat er vaak dingetjes zijn die je niet ziet op de foto (of juist wel) en dan valt het tegen in real life. Verder is het voor sieraden, tassen, stickers, etc. echt een top site!!!

    BeantwoordenVerwijderen