vrijdag 1 mei 2015

Fashion Finds Friday - Chic vs cheap #1

Deze week heb ik voor jullie een outfit bijeen gezocht in een dure en goedkopere Aliexpress versie!


ChicHoed - €47,94 / Bustier top - €204 / PU rok - €76 / Sandalen met hak - €41 / Lippenclutch - €335,60
CheapHoed - $7,59 / Bustier top - $7,50 / PU rok - $21,40 / Sandalen met hak - $24,98 / Lippenclutch - $8,99
































Uiteindelijk komt dit neer op €659,54 voor de gehele dure outfit, terwijl je voor de Aliexpress-equivalent slechts $70,46 moet neertellen. De hoogste prijs is het achtvoud van de goedkope, wat een verschil!
De prijs zit hem natuurlijk ergens in, de duurdere producten zijn waarschijnlijk van betere kwaliteit. Al mag je niet vergeten dat veel kleding van bekende en/of dure merken ook in China gemaakt wordt, wat niet wegneemt dat het kwaliteitsvol kan zijn.
Toch is het soms verstandig om net iets meer uit te geven zodat je er echt zeker van kan zijn dat de producten van goede kwaliteit zijn. Al zie ik mezelf persoonlijk geen €204 uitgeven aan een topje, haha! Wat ik maar bedoel te zeggen is, dat je er soms beter aan doet om een kledingstuk in de winkel te kopen in de buurt dan het te laten overkomen uit China. Veel basics en trends kan je ook wat dichter in je buurt vinden mits je wat speurwerk verricht en dat voor ongeveer dezelfde prijs als online. Daarbij ben je ook zeker van de kwaliteit of kan je het op zijn minst met je eigen ogen vaststellen. Is het prijsverschil te groot voor jouw budget, kan je overwegen om toch voor het goedkope alternatief te gaan. Dat is en blijft jouw eigen keuze!
Ikzelf koop dingen die ik hoogstwaarschijnlijk niet in de winkels hier kan terugvinden. Basics, schoenen en handtassen zijn dingen die ik niet snel uit China zal bestellen. Ook bepaalde kledingsstukken waarvan de kwaliteit gegarandeerd moet zijn, zoals ondergoed of een sportbeha, zullen niet in mijn online winkelmandje belanden. Wat er wel al in is beland kan je hier lezen.

'Cheap' kan trouwens ook 'chic' zijn! Ik koos voor deze titel van dit nieuwe topic enkel omdat het goed klonkt, want er leuk uitzien hoeft helemaal niet duur te zijn!


Zouden jullie zo'n outfit dragen? En kopen jullie altijd de goedkoopste versie van een kledingstuk?

2 opmerkingen:

  1. Hey!

    Jammer dat je niet zo actief meer bent op blogspot. Ik lees met veel plezier je eBay en AliExpress berichten. Ga je er in de toekomst nog mee door?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey, ja dat vind ik zelf ook! Het is de bedoeling dat ik hier mee door ga, ik moet dringend opnieuw beginnen schrijven. Ik heb nog veel ideetjes, alleen moet ik ze nog uitwerken. Maar met de examens en vakantiewerk is dat er nog niet echt van gekomen. Ik ben blij om te lezen dat je mijn Ebay- en AliExpress berichten fijn vindt!

      Verwijderen